Rep pri živalih ima zelo različno vlogo. Nekaterim služi za premikanje (ribe, vodni sesalci), odganjanje insektov (govedo, konji) ali pa celo oprijemanje vej, na katerih plezajo (opice). Glavna vloga repa pri mačkah pa je lovljenje ravnotežja med hojo ali plezanjem.

Mačji rep je prav tako dober pokazatelj razpoloženja. Na primer sunkovito mahanje z celotnim repom pomeni agresijo, visoko dvignjen rep z rahlo upognjeno konico izraža zadovoljstvo in tako naprej.

Zunanje mačke so po navadi prave raziskovalke in preiščejo vsako luknjo ali drugo skrivališče, pri tem pa velikokrat spregledajo nevarnost, ki jim preti. Zato se lahko hitro zgodi, da kaj prevrnejo, se kam ukleščijo ali pa kaj pade po njih. Pri tem lahko pride do različnih poškodb na repu, ki je zaradi svoje dolžine precej izpostavljen del telesa.

Najbolj pogosti tipi poškodbe pri mačkah so:

• izpah repa,
  • zlom vretenc,
  • poškodba živcev ali žil, ki oskrbujejo rep.

Če je poškodba na delu repa, ki je zelo blizu telesa, ima lahko mačka celo težave z uriniranjem ali odvajanjem blata.

Večina mačk s poškodovanim repom ima paraliziran rep.

Poškodba repa pri mački ni nedolžna stvar

Paraliziranega repa mačka ne čuti, navadno je hladnejši na otip in se ne premika ali pa ima nenormalni položaj. Na površini repa lahko opazimo poškodbo dlake in kože. Če je na repu odprta poškodba, ko je koža prekinjena, lahko pride do gnojnega vnetja. Del repa, ki ima zaradi poškodbe moteno oskrbo s krvjo ali živci čez čas odpade. Velikokrat na tem mestu postanejo vidna vretenca, ki predstavljajo kostno osnovo repa.

Če se na prizadeto mesto naselijo mikroorganizmi, pride do gnojnega vnetja. Vnetje se lahko po repu širi proti telesu in povzroči motnje v uriniranju in odvajanju blata, lahko pa celo paralizo zadnjega dela telesa.

Kdaj pride v poštev amputacija repa?

Zaradi omenjenih komplikacij je potrebno poškodovan rep pri mačkah zdraviti. Če so žile in živci nepoškodovani, lahko poškodovan rep zdravimo brez amputacije. V kolikor pa je rep ali del repa paraliziran, pa je najbolje poškodovan del amputirati (odstraniti). Pri kirurški amputaciji se rep odstrani tako, da se ga odreže malo pred poškodbo, koža na konici pa se zašije, tako da so vretenca in drugi mehki deli repa pokriti.

Mačka se brez repa dokaj hitro privadi na drugačen način gibanja zato ni posebnih težav po amputaciji.

Poškodba na repu je za mačko zelo boleča, predvsem pa če je na tem mestu prisotno vnetje. Z amputacijo repa mački olajšamo bolečine. Ko poškodovani del repa odstranimo, ji odstranimo tudi vir bolečine in mačka se bo takoj boje počutila.

Maja Amon, dr. vet. med.
Maja Amon, dr. vet. med.Strokovna vodja
NAROČI PREGLED

Ima vaša mačka poškodovan rep?

Ne čakajte, da se težava "reši sama."

Mačke so znane po tem, da se “zližejo” same, vendar pa lahko poškodba repa hitro preraste v hujše težave.

NAROČI PREGLED